Seeria/tüüp: TE ex BR52 (kaubavedur) |
Vene tähis: ТЭ |
Teljevalem: 1-5-0 |
Tootja tähis: BR 52 |
Kiirus: 80 km /h |
Tootmise aeg: 1942 - 1951 |
Võimsus: 1500 hj |
Toodetud kokku: 6719 |
Pikkus tendriga: 22975 mm Pikkus tendrita: 13600 mm Veorataste baas: 6575 mm Kõrgus: 4426 mm Laius: 3136 mm |
Tootjad: Paljud tehased mitmes riigis.
|
Sõitsid Eestis: 1953 - 1980 Arvel Eestis: 138 |
|
BR 52 on tuntud „sõjaveduri“ (Kriegslokomotive) nime all, sest on ehitatud võimalikult lihtsate vahendite ja materjalidega. Sõjajärgse saagijagamisega (paljude riikide vahel) toodi N Liitu 2000 vedurit. Enamus veduritest olid vanntendritega (kahel pöördvankril) või jäigal raamil 4-teljelise Florodsdorfi tendriga (alumisel pildil). Mõned vedurid olid ka 4- või 5-teljelise kondensaator-tendriga, aga Eestis sellised ei sõitnud. Mõningates N-Liidu piirkondades kasutati TE-seeria vedureid ka kergete reisirongide veol. |
|
Mudelvedurite seas on BR52 kõige enim valmistatud seeria, mida valmistatakse mõõtkavadele 1, HO, TT ja N (Kiss, Modellmix, Roco, Trix, Kleinbahn, Guetzold, Tillig, Fleischmann). Valdavalt on mudelid vanntendriga ja Eesti veduritele iseloomuliku jäiga tendriga mudeleid toodetakse harva. Pildil on tuunitud vedur ühel Eesti kodumaketil. Jäiga tendriga stendimudelit (kit) mõõtkavas 1:72 toodab Hobby Boss (müüb ka Aliexpress). |