Seeria/tüüp: L (kaubavedur) |
Vene tähis: Л |
Teljevalem: 1-5-0 |
Tootja tähis: P32 (П32) |
Kiirus: 80 km/h |
Tootmise aeg: 1945 – 1955 |
Võimsus: 2200 hj |
Toodetud kokku: 5200 |
Pikkus tendriga: 23745 mm Pikkus tendrita: 13796 mm Veorataste baas: 6875 mm Kõrgus: 4990 mm Laius: 3272 mm |
Tootjad: Kolomna, Luganski ja Brjanski tehased
|
Sõitsid Eestis: 1963 - 1988 Arvel Eestis: 41 |
|
Vedur konstrueeriti sõja lõpul ja kasutati ära ka Ameerika veduriehituse uuemaid saavutusi. Sõja võiduka lõpu tähistamiseks anti seeriatähiseks P32 (P nagu „Pobeda“ – tõlkes „võit“). Et vedur õnnestus, nimetati vedur konstruktor Lebedjanski auks L-seeriaks. Tänu entusiastidele on üks selle seeria vedur (L-3297 „Kaspar“) aeg-ajalt sõidukorras. |
|
Tööstuslikke mudeleid toodab sellest vedurist vaid Modellmix ja needki on mõõtkavas 1 (rööpalaiusele 45 mm). Käsitööna on valminud mitu HO vedurit Pavel Guva käe all (üks neist on ka pildil). Välimuselt on üksjagu sarnased Hiina "JS"-seeria vedurid (Bachmann China, HO) ja 141F Mikado seeria vedurid (Electrotren). |