31. juuli 2019
Mudeliaasta lugu "2019" on siis valmis ja ka üleval. Kõige ootamatum uue loo juures oli see, et nüüd pidin tegema üle 20-ne täienduse just-just valminud sarjale EVM (Eesti veerem ja mudelid). Vene meistrid on asja ikka tõsiselt käsile võtnud ja neid vedureid ja mootorronge, millest veel mudelit saada pole, on jäänud väga vähe. Tõsine koguja saab peaaegu kogu Eesti raudtee ajaloo riiulile ja maketile üles panna. Muidugi peab ka rahakott päris kopsakas olema, sest paljud mudelid tehakse tellimustööna ja on seetõttu palju kallimad, kui Euroopa masstoodang.
Paljude avastuste hulka, mida teinud olen, kuulub ka Googeldamise kuldreegli ülesleidmine. See on lihtne! Seda, mida Sa otsid, Sa ei leia, aga seda, mida Sa parajasti ei otsi, leiad külluses. Siin siis väike valik viimasel ajal juhuslikult kätte sattunud uutest teadmistest.
1) Kitsarööpmelist vedurit Pt-4, (ka Kc-4, Kv-4, Kp-4) toodeti aastatel 1952 - 1988 Hiinas seerianimega C2.
2) Kõige järsem tõus (16%) asub Eestis Koidula ja Orava vahel. Natuke väiksema nurgaga tõusud on veel Puka - Keeni ja Jõhvi - Kohtla vahel. Kõigi kolme tõus on piisav selleks, et üksik ameeriklane (C36-7) täispikka ja lastis rongi sealt üles ei sikuta - vaja on kaksikvedu.
3) Märklin ja Fleischmann toodavad pikkade reisivagunite mugandatud pikkusega (1:93,5) HO mudeleid.
4) Lego mõõtkava (L-Gauge) on 1:38 ja rööpalaius 38mm.
Eks ajapikku leia need ja paljud uued killukesed ka oma koha kusagil kodulehe lugudes aga esimeseks tutvustuseks kasutan ka edaspidi Blogi võimalusi.