24 august 2019

Lugude uuendamisel ja koduka edasiarendamisel on hetkel väike vahe. Väike puhkus kulub ju ka ära ja parim puhkus on loomulikult aktiivne (lagede värvimine, tapeetimine, uus juhtmestik). Väikeseid sättimisi sai siiski kodulehe ja foorumi juures ka tehtud.

Osalemine foorumis on võimalik vaid registreeritud kasutajatele. Registreeritud kasutajaks saate järgmiselt.
1) Looge foorumis kasutajakonto.
2) Teatage mulle (e-post, SMS) kasutajakonto loomisest ja ma lülitan Teie konto aktiivseks.
3) 2 esimest postitust, mida teete, saavad avalikuks kui ma teen käsitsi lubavad klikid ära. Kõik järgmised minu heakskiitu enam ei vaja.

Nendest võtetest piisab, et tõelised pahalased (robotid jm) foorumist eemal hoida.  

Nüüd ka muud juttu. Oma „kohustusliku“ Youtube ringi ja Stummifoorumi külastamise teen ikka iga päev ära. Neil on seal Saksamaal kombeks oma kavandatavat või juba olemasolevat maketti tutvustada, toetudest mahukale küsimustikule (vormile) ja sealt võib leida teinekord huvitavaid asju. Siin toongi Teieni 8 tootjat või e-poodi, mis senini täiesti tundmata. Toodete hulk ja valik viitab aastatepikkusele tegevusele ja kui selliseid on Euroopas palju, siis pole ju ime, et meile tuntud tegijad on hädas uute toodete väljamõtlemisega.

Unique Scenery Products
www.sceneryproducts.de

Sopa Pirovino
www.mbapiro.ch

Moba Art
www.te-miniatur-shop.de

Tilly Models
www.tillymodels.nl

Spörle
Guugeldamisel leiate toodete kataloogi 2018.

Langmesser
https://langmesser-modellwelt.de

Kotol
www.kotol.de

www.maketis.com

8 august 2019

Käes on siis see aeg, kus ei pea enam piilumas käima, vaid tulete kohe uuendatud kodulehele. Kõigepealt ütlen tänusõnad Üllarile, kes on tõeline joomla spetsialist ja parandas ära ka kõige uskumatumad tarkvaravead ja segadused, mis uuendamisel ette tulid. Konflikt erinevatel aegadel tehtud tarkvarade vahel kasvas lõpuks nii suureks, et korraks tuli leht isegi sulgeda. Kui siis uuega kõik korda sai, selgus, et vana oli lootusetult lagunenud. Õnneks oli uus leht oma arengutega nii kaugel, et ilma pikemalt aru pidamata võis vahetuse ära teha. Vana leht on nüüd siis prügikastis ja foorumi sisu kõik sellele lehele üle toodud.

Panin täna üles ka ühe uue (uuendatud) artikli. See asub Maketiehitaja lehel ja on pealkirjaga "Tõusud maketil". Vana versioon oli 7-l lehel, uus saab hakkama vaid 4-ga, ehk siis on tunduvalt mahukam!!! Jooniste suurused ja tekstide valik andsid nii palju kokkuhoiu võimalusi, et sain lisada ka asju, mida vanal versioonil ei olnud.

Mis saab edasi? Üht-teist tuleb seadistada, juurde kirjutada või ka uus versioon teha (uuenduskuuri peaks läbi tegema pea kõik "Selgitavad lood"). Pildikogudega tuleb ka tööd teha. Sellist eraldi sisvat galeriid teha ei kavatse, pigem proovin kõikvõimalikud pildikogud paigutada seotud teemade juurde. Sobiva tarkvara otsingud on siis veel ees. Kuidas lahendan ära linkide ja Youtube klippide rea, täpselt veel ei teagi. Kõik sõltub heast tarkvarast, mida loodan leida. Kõigepealt muidugi vähendan korralikult seda klippide valikut ja hulka. See, mis tundus hea 6 aastat tagasi, seda täna enam ei ole. Ainult vajalikud ja otstarbekad valikud! Kõige tüütum praeguse süsteemi juures on "surnud hingede" välja otsimine. Kõik tuleb ju ühe kaupa üle vaadata, et kas on ikka alles - ajaga on ikka paljud kustutatud või privaatseks kuulutatud. Loodan leida sellist tarkvara, mis mind sellest jamast säästab ja annab kohe teada, kui klipiga on muutused toimunud. Lugude kirjutamine ja jooniste tegemine on ühekordne tegevus, klippidega mässamine aga pidev kohustus, mis teatud tingimustel võib närvidele käima hakata.

Eks aeg näitab, millal ja mida edsi arendan aga üks on kindel - kui uksele koputab sõber "EI Viitsi", võtan ta rõõmuga vastu - päevake heas seltskonnas kulub mullegi ära!

31. juuli 2019

Mudeliaasta lugu "2019" on siis valmis ja ka üleval. Kõige ootamatum uue loo juures oli see, et nüüd pidin tegema üle 20-ne täienduse just-just valminud sarjale EVM (Eesti veerem ja mudelid). Vene meistrid on asja ikka tõsiselt käsile võtnud ja neid vedureid ja mootorronge, millest veel mudelit saada pole, on jäänud väga vähe. Tõsine koguja saab peaaegu kogu Eesti raudtee ajaloo riiulile ja maketile üles panna. Muidugi  peab ka rahakott päris kopsakas olema, sest paljud mudelid tehakse tellimustööna ja on seetõttu palju kallimad, kui Euroopa masstoodang.

Paljude avastuste hulka, mida teinud olen, kuulub ka Googeldamise kuldreegli ülesleidmine. See on lihtne! Seda, mida Sa otsid, Sa ei leia, aga seda, mida Sa parajasti ei otsi, leiad külluses. Siin siis väike valik viimasel ajal juhuslikult kätte sattunud uutest teadmistest.

1) Kitsarööpmelist vedurit Pt-4, (ka Kc-4, Kv-4, Kp-4) toodeti aastatel 1952 - 1988 Hiinas seerianimega C2.

2) Kõige järsem tõus (16%) asub Eestis Koidula ja Orava vahel. Natuke väiksema nurgaga tõusud on veel Puka - Keeni ja Jõhvi - Kohtla vahel. Kõigi kolme tõus on piisav selleks, et üksik ameeriklane (C36-7) täispikka ja lastis rongi sealt üles ei sikuta - vaja on kaksikvedu.

3) Märklin ja Fleischmann toodavad pikkade reisivagunite mugandatud pikkusega (1:93,5) HO mudeleid.

4) Lego mõõtkava (L-Gauge) on 1:38 ja rööpalaius 38mm.

Eks ajapikku leia need ja paljud uued killukesed ka oma koha kusagil kodulehe lugudes aga esimeseks tutvustuseks kasutan ka edaspidi Blogi võimalusi.

 

22. juuli 2019

Kaks nädalat vaikust tähendab kõva nokitsemist arvutis. Esimesena tuli üle kontrollida kõik varasemalt kirja pandud faktid ja vajadusel täiendada või täpsustada. Seejärel tegin ülemisse tabelisse lahtrikese juurde ja täitsin tekstiga. Nüüd sain ära kustutada samas loos oleva teise tabeli. Jutt käib siis "Rongimaailma" lehel olevast sarjast "EVM" ehk "Eesti veerem ja mudelid". Kõik teemad said omale korraliku menüü, mis asub vasakul ning mõõdud on nii paigas, et kõike saab lugeda ka nutitelefoni ekraanilt. Ühe uue lisasin juurde ka (ASF "Raudteetehnika" all).

Sügisel saab koduleht 9-aastat vanaks. Kogu selle aja olen käinud ka Google vahendusel materjale juurde otsimas. Vaatasin teiste ülespandud pilte ja mõtlesin, et oleks kena, kui mõned minu kodulehe pildid ka Google valikusse satuks. See päev on nüüd siis käes! Mõned päevad tagasi jõudsin nii kaugele, et kõik eelnimetatud EVM artiklid on koodireaga "responsiv" ja kohe peale seda jõudsid ka pildid kodulehe Avalehelt maailma ette. Küll jõuavad ka teised pildid, kui Google jaoks artiklitele tunnusõnad juurde lisan. Esimese hooga veel seda tegema ei hakka, sest on olulisemaid asju, mida korda teha ja arendada. Nii on kirjutamata lugu, mis muidu alati juba märtsis välja tulnud on. Täna tegin siis uurimisega algust ja "Mudeliaasta 2019" jõuab varsti Teie ette.

Rongimees Einar

4. juuli 2019

Rongimehe blogi on avatud ja käes on esimese sissekande aeg. Sellest, milliste segaduste ja raskustega koduleht praeguse hetkeni ikkagi jõudis, ma kirjutama ei hakka. Kogu rongimees-punkt-ee kronoloogia on lühidalt kirjas lingi „Rongimeeste Eesti“ alt avaneval teemalehel, aga täna on teemaks veebilehe uuendamise hetkeolukord.

„Pühapäevaelektriku“ artiklid ja sarjad on kõik valmis. Operatsioon „Tigedad käärid“ toimis hästi – artiklid ja sarjad on mahult väiksemad aga neid on ka rohkem, sest paljud teemad, mis olid varem killustatud mitme erineva sarja vahel, on nüüd omaette lood. Kes tahab võrrelda vanade versioonidega, näeb, et üht-teist on ka prügikasti rännanud (peamiselt seepärast, et kirjutatud andmed olid lootusetult vananenud).

Samasugused „tigedad käärid“ ootavad ees veel mitut uue jaotuse järgi „Rongimaailma“ ja „Maketiehitaja“ alla käivat lugu („Tõusud maketil“, „Standardid Rongimehe Moodi“ ja „Rööpad ja geomeetria“). „Tigutorni ehitamine“ ja „HOf väliraudteed“ jäid samaks st tegin vaid mõned väikesed parandused tekstides. Nende uuendamine oleks tähendanud tegelikult lugude kirjutamist otsast peale ja see oleks hetkel küll liigne töö, pealegi, on lugude sisu õige ka täna.

Päris uusi lugusid on ikka ka – neid leidub „Pühapäevaelektriku“ lehel (mitu uut lugu sarjas „Üksikosad“) ja „Maketiehitaja“ lehel („Faller-Car-System“ ja „Rongimees Einari HOe sirgeldused“).

ABC-lehel on menüüs hetkel ainult 1 link, aga küll ka see seis muutub. Ma tean mis ja millisel kujul sinna lisanduvad, lihtsalt kõike muud ja tähtsamat on hetkel vaja enne ära teha.

„Selgitavad lood“ lehel on esialgu menüü kaudu veel vanad versioonid. Plaanis on loomulikult nende kõigi uuendamine ja ka mitme uue loo lisamine. Sellele lehe leiab tee ka sari Kadee siduritest, aga … alles peale tutvumist „tigedate kääridega“.

„Rongimaailma“ lehe menüüst pääseb kartoteek-tüüpi lugudeni „Eesti veerem ja mudelid“. Tahan neid muuta niipalju, et selle mudelite üleskirjutamise tabelina lõpetan ära. Mõnda mudelit vorbivad toota paljud ja igal aastal ning mitme erineva tehnilise seadistusega. Ei ole vaja tootmiskroonikat kirjutada – vabas vormis tekst on lihtsam ja kestab muutmatuna aastaid.

Youtube linkide ja valikute arv on paisunud ka üle mõistuse suureks. Mis kujul see videote rida tulevikus olema hakkab, näitab aeg. Võimalusi on mitmeid ja lõplik valik sõltub sobivast tarkvarast ja veel paremini sobivast mõttest.

Sellist eraldi lingi alt avatavat galeriid seekord ei tule. Pöördun tagasi oma esimesel lehel kasutatud variandi juurde, st pildid on seotud mingi kindla teemaga ja asuvad võimalikult lähedal.

Mingid mõtted on „Rongimeeste Eesti“ edasiarendamiseks ja „AAA“-nimeline leht on hetkel täiesti tühi (kunagi jõuan ka sinna). Kõigepealt pean aga veel natuke õppima. See oli 6 aastat tagasi, kus kõik vajalikud seadistused olid mugavalt administraatori paneelile eraldi välja toodud. Aastal 2019 tuleb samad asjad ära teha CSS ja HTML koodide kirjutamise teel. Seda peangi natuke õppima. Siis asendub valge ekraan mõne värvilisema pildiga ja mõned häirivad teksti nüansid saavad ka ära parandatud.

Foorum – on üks asi, mille pean suvel ära lahendama ja alles siis saan vana lehe lõpuks prügikasti saata.

Nagu näete, teha on palju, aga ….. tehtud on juba ka. Egas midagi, lähen võiduka lõpuni.

Rongimees Einar