Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Test ja tutvustus

Sõidu - ja tehnilised omadused, mudeli plussid ja miinused, kasutamise käigus tehtud tähelepanekud ja võrdlused.
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA:

Karbist välja: ESU ECoS 2.1 17.09.2021 08:40 #2154

  • Ivar S.
  • Ivar S. avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 189
  • Sind on tänatud: 28
Esimene osa: Mis on karbis?


Kui karp lahti teha, siis avaneb selline pilt:
Komplektis sisalduvad asjad - juhtimiskeskus, toiteallikas, süsteemiga ühendamiseks vajalikud pistikud, seadme akud ja (saksakeelne; nicht verstehen) kasutusjuhend.

Tähtis: akude asemel ei tohi kasutada tavalisi AAA patareisid, seade ei saa aru ja üritab neid laadida; võib päädida seadme mahapõlemisega.

Kui seade keerata selili, siis näeme tervet rivi pistikupesasid 

Mõnede pesade jaoks on olemas ka pistikud, väiksemad on rööpavoolu jaoks, milleks see suurem, seda veel ei tea.

Toiteallikas on üsna muljetavaldava suurusega, ka juhtmed on piisavalt pikad
Toiteallika tagaküljel olevast (pildil noolega märgitud) nupust valitakse väljundpinget, võimalusi on kaks - 15V ja 21V.

Kasutusjuhend on hea kvaliteediga, värviliste piltidega ja (isegi saksa keele mitteoskaja jaoks tegelikult) arusaadav.

Esimese osa lõpp.

Teises osas: Sõidame!
Koledad ja veel koledamad h0 elektrivedurid; ČSD; Piko SmartControl, ESU ECoS2.1
Pühakirjas seisab: "Palehigis pead sina oma igapäevase mudelraudtee nimel rügama!"
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar S..

Karbist välja: ESU ECoS 2.1 17.09.2021 22:15 #2155

  • admin
  • admin avatar
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 491
  • Sind on tänatud: 39
Kena ja põhjalik tutvustus, ootan järgmist osa huviga. Siinkohal tahan rääkida hoopis saksa keelest. Ilmsed pole paljud foorumlased aru saanud, et miks ma nii palju saksakeelsetele materjalidele toetun. Asi on lihtne - Euroopa mudelraudteede maailm ongi põhiliselt saksa- ja prantsuse keelsed (see käib nii normatiivide kui muu kasuliku info kohta). Prantsuse keelega pole meil üldse midagi peale hakata, nii et jääbki saksa keele lugemine sõnaraamatute kulutamise teel. Viimasel ajal tunduvad tendentsid olema eriti rahvuskeelsed (natsionalistlikud)?  Näiteks vahetati hiljuti ühel foorumil mõned värskemate postituste kuupäevad välja sõnade "täna" ja "eile" vastu (saksa keeles muidugi). See, et tsentraaliga on kaasas vaid saksakeelne juhend, kinnitab minu tähelepanekuid - rahvuslus tõstab pead ja nad seal Saksamaal arvavad tõsimeeli, et nende keelt oskavad (praegu või varsti) kõik. Saksakeelsete juhendite ainuke suur pluss on loogika ja jooniste selgus (ka mina olen aastakümneid tänu sellele oma teadmisi täiendada saanud).

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Karbist välja: ESU ECoS 2.1 18.09.2021 07:00 #2156

  • Ivar S.
  • Ivar S. avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 189
  • Sind on tänatud: 28

ja nad seal Saksamaal arvavad tõsimeeli, et nende keelt oskavad (praegu või varsti) kõik.

Põhjus on tegelikult hoopis majanduslik. Sellise juhendi trükkimine maksab umbes 3-4 eurot ja ei oleks mõtet hakata Saksamaal müüdavale (st. mina ostsin seadme Lippest; ma arvan et näiteks Prantsusmaal või USAs on seadmel ka vastavakeelne juhend ühes) tootele kaasa panema tervet valikut muudes keeltes juhendeid. See tõstaks toote hinda üsna palju. Inglise jt. keeltes juhendeid on võimalik tootja kodulehelt alla laadida. See eeldab küll seda et tuleb ennast koos seadmega ESU kodulehel registreerida, aga see ei ole väga suur probleem minu arvates.
Koledad ja veel koledamad h0 elektrivedurid; ČSD; Piko SmartControl, ESU ECoS2.1
Pühakirjas seisab: "Palehigis pead sina oma igapäevase mudelraudtee nimel rügama!"

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar S..

Karbist välja: ESU ECoS 2.1 18.09.2021 17:15 #2158

  • Ivar S.
  • Ivar S. avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 189
  • Sind on tänatud: 28
Teine osa: Sõidame.

Esimeseks sammuks on komplektisoleva rööpavoolupistiku külge juhtme kinnitamine. Selleks läheb vaja väikest lapikotsaga kruvikeerajat (juhtme teine ots käib muidugi rööpa külge :))



Järgmiseks sammuks on selle pistiku ühendamine pesasse "Main"
 

Kolmandaks sammuks on toiteallika ühendamine alguses vooluvõrku ja seejärel seadme küljes olevasse pesasse "Power."
Miks just sellises järjekorras - teistpidi tehes ei pruugi tekkiv väike voolutõuge seadmele hästi mõjuda.

Kui seade on käivitunud (ma küll tegin ühe sammu veel - lülitasin menüüd ingliskeelseks), siis näeme ekraanil sellist pilti:

Nüüd on siis asi niikaugel, et asetame rööpale veduri. Läheb umbes 10 sekundit kuni RailCom veduriga tutvub, ja võibki sõita.

Juhtimisorganid:
Suured ümmargused nupud on kiiruse kontrollimiseks ja suuna vahetuseks, nende all olevad kangikesed on neljapositsioonilised funktsiooninupud (oma maitse järgi seadistatavad; tehaseseades on kaks funktsiooni aktiveeritud, üles lükates annab vilet ja alla tõmmates antud veduri puhul süütab veermikuvalgustuse).
Veduripildiga nupud avavad vedurite nimekirja.
Nuppude read ekraani servades on funktsiooninupud.
Kõik funktsioonid on lülitatavad ka puutetundlikult ekraanilt, kas siis näpuga või seadmega kaasas oleva (eh, ma ei teagi kuidas seda pulka maakeeles nimetatakse :)) stylusega.
Nupp kirjaga STOP - "suur punane nupp," millega katkestatakse rööpavool.
Nupp kirjaga "GO" lülitab rööpavoolu jälle sisse tagasi.

Seadme väljalülitamiseks tuleb "STOP" nuppu mõned sekundid all hoida, kui ekraanile ilmub kiri: "You may now unplug your ECoS," võib stepsli välja tõmmata.

Niikaugele jõuab ilma instruktsiooni lugemata. Peenemate funktsioonide kasutuselevõtuks tuleks juhendit ikkagi tudeerida.

Teise osa lõpp.

Kolmandas osas: Mida me oskame?
Koledad ja veel koledamad h0 elektrivedurid; ČSD; Piko SmartControl, ESU ECoS2.1
Pühakirjas seisab: "Palehigis pead sina oma igapäevase mudelraudtee nimel rügama!"
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Ivar S..
  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.278 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum