Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongimees Einari jutunurk
Kui rongimees.ee on raamat, siis minu jutunurk foorumis on nädalakiri. Seda raamatut täiendan mõned korrad aastas ja uudiste edastamiseks jääb sellest väheks. Palju väikseid aga huvitavaid asju jääb hoopiski kirja panemata. Foorumisse postitamine on kordades lihtsam artikli üleslaadimisest veebilehele. Kasutan selle uue võimaluse rõõmuga ära. Loomulikult on jutunurk kommentaatoritele avatud, aga uusi alateemasid kasutajad siia lisada ei saa.

Rongimees Einar
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA:

2 mai 2015 - polegi hapukurgi hooaeg 01.05.2015 22:10 #353

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 431
  • Sind on tänatud: 33
Tere.

Tundus juba, et hapukurgihooaeg on käes ja algab see sel aastal eriti varakult - seemnete idandamise aegu. Viga oli hoopis süsteemis. Olen harjunud, et teated uute postituste kohta tulevad ilusasti ka minu e-posti, aga võta näpust - ei tulnud. Tundub, et e-posti uuendatud serverid kipuvad jupsima. Alles see oli, kui hot.ee kaotas kirjad ekraanilt ära ja hakkas siis tasapisi uuesti üles laadima. Kõigepealt laaditi üles viimase aasta jooksul kustutatud kirjad (!?!) (mu naisel on aadress just hot´is - kustutas ja vandus mitu päeva). Lõpuks tulid ka viimase nädala kirjad stiilis "Tule eile meile" (ürituste kuupäevad olid ammu seljataga). Minu e-postiljon pesitseb mail.ee juures ja oskab kah siis lollusi teha. Eile ei saanud pool päeva ühegi brauseriga serverile ligi. Kuskil nende torudes on siis ka teated Teie kirjadest kinni.

Automaatika teema kirjutamises tegin nüüd 2-nädalase vahe (töökohustused), aga varsti on jälle vaba aega ka selle teema jaoks. Lõõgastuseks vaatasin ära mõned kabiinivaatefilmid. Seekord oli teemaks Poola nn kohalikud raudteed. Üksjagu palju huvitavat oli. Kõigepealt on nende liinivõrk tihe - mingi sõlmjaam iga paarikümneminutise sõidu järel, aga vahejaamu suletakse armutult. Protsess käib juba aastaid - esimesena likvideeritud jaamades on ülesvõtud rööbaste ja liiprite asemel juba ilus muru kasvanud. Viimastel on rööpad veel kõrvalteede pikkuse jagu alles, aga pööranguid enam pole. Pooled signaalidest on semaforid ja eelteate kettad. Väga palju ja tihedalt (kohati mõnesajameetrise vahega) oli ülesõidukohti. Osadel puudus autode jaoks igasugune signalisatsioon (va stopptahvel). Sellistel ülesõitudel oli rongil kohustus alandada kiirust 20km/h. Filmi tegija oli ise vedurijuht ja kõikidele lõikudele kehtestatud kiiruse kohta tuli ekraani ülemisse nurka tekst piirangu pikkuse (asukoht liinil meetrites) ja kehtestatud kiiruse kohta. Päris naljakas oli lugeda neid kohustuslikke 20km/h piiranguid lõigul pikkusega 6 meetrit! Tähelepanu äratas ka piketipostide paigutus - iga 100 meetri järel kordamööda ühes ja teises teeservas.

Huvitavaks uurimiseks panin linkide rubriiki valiku hoonete, rajatiste ja tehnoseadmete teemal. Minule sealnähtu meeldib ja vägisi hakkavad käed sügelema - tahaks ise ka midagi nii efektset teha.

Kirjutamiseni

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.176 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum