Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongimees Einari jutunurk
Kui rongimees.ee on raamat, siis minu jutunurk foorumis on nädalakiri. Seda raamatut täiendan mõned korrad aastas ja uudiste edastamiseks jääb sellest väheks. Palju väikseid aga huvitavaid asju jääb hoopiski kirja panemata. Foorumisse postitamine on kordades lihtsam artikli üleslaadimisest veebilehele. Kasutan selle uue võimaluse rõõmuga ära. Loomulikult on jutunurk kommentaatoritele avatud, aga uusi alateemasid kasutajad siia lisada ei saa.

Rongimees Einar
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA:

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 13.02.2015 21:53 #261

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 431
  • Sind on tänatud: 33
Tere.

Olen nüüd mõne päeva uurinud firmade uudistooteid ning jõudnud enam-vähem poole peale. Mingid kontuurid hakkavad juba ilmnema. Nagu Te aru saate, vaatan toimuvat vähe laiemalt ja püüan ära tunda uusi suundumusi Euroopa mudelraudtee maailmas.

Kõigepealt paistab silma algselt eraldi askeldanud firmade ühinemist, kusjuures harjunud kaubamärgid jäävad alles. Tänaseks on teada sellised "perekonnad"; Märklin-Trix-LGB, Roco-Fleischmann, Viessmann-Kibri-Vollmer.

Mõõtkava O hakkab pead tõstma. Korralik valik vaguneid on leida Brawa nomeklatuurist, hooneid-tunneliportaale-jne Vollmeri kataloogist ja Hapo-bahn pakub uusi Oe ja Of mõõtkavas veeremit.

Suuremaks on läinud ka HO-hooned st et väikese akende arvuga "surutud" majade asemel on loomulikuma suurusega elumajad, villad ja tööstushooned. Neid toodavad nii suured- kui väikesed firmad. Kõige võimsam (teatrihoone) ongi pakkuda aadressil stadtinmodell.de.

Eeskuju on nakkav. Aastaid tagasi alustas Busch toodete väljaandmist seeriate kaupa (kaevandusraudtee, turbaraudtee, tellisetehase ja paberikombinaadi raudtee). Nüüd on oma seeriaga välja tulnud Roco-Fleischmann. See on USTC Lend-Lease veeremi sari (Ameerika Transpordikorpuse raudtee sõjaabi Euroopa riikidele).

Roco
Auruveduri S-160 mudel (5-disaini, igaühest analoog ja digiversioon, kahjuks puudub N-Liidu ehk ka Eestis sõitnud kirjetega (Sch-A) mudel.
Lahtine vagun (2 telge)
Kinnine vagun (2-telge)
Platvorm tankiga (4 telge)
Platvorm kahe autoga (4 telge)
Tsistern (4 telge, kahe laadimistorniga)

Fleischmann
Portega platvorm (4 telge)
Lahtine vagun (4 telge)
Kinnine vagun (4 telge)

Mulle tundub, et selline sarja tootmine on midagi tõeliselt uut.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 14.02.2015 12:06 #262

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 246
  • Sind on tänatud: 45
Mida see "surutud" maja tähendab? Et on mõõtmetelt väiksem kui peaks olema tegelikult? Ise siin avastasin maju tehes, et omast arust teen siin õigete mõõtmetega aknad ja toa seinte kõrgused jne värgid, panen pärast selle vana kooli VERO majaga kõrvuti ja voilaa - minu maja tundub ebaloomulikult suur igatepidi, nii korruse kõrguse kui uste-akende mõõtmete poolest. Või tegi siis VERO mingiseid pooles vinnas maju mis passiks nii 16,5mm kui 12mm raudtee äärde?

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 14.02.2015 15:42 #263

  • Pursui
  • Pursui avatar
  • Pole saidil
  • Noor foorumlane
  • Noor foorumlane
  • Postitusi: 34
  • Sind on tänatud: 3
Vero tegigi universaalseid- umbmõõdus 1:100 käkke. Auhagen jätkab edasi...

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 14.02.2015 15:47 #264

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 431
  • Sind on tänatud: 33
Lisaks Vero-Auhageni 1:100 majadele võib "surutud mõõtudega" hooneid leida ka 1:87 mõõtkavast. Need on siis palju-efektile suunatud ja odavad (sobilikud laste mänguraudteele). Tahan öelda, et ka Euroopas hakkab tasakaal vähehaaval muutuma õiges mõõdus majade suunas. Isetehtud majad on loomulikult õiged.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) sind: Soobel

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 16.02.2015 16:23 #270

  • pärnuveix
  • pärnuveix avatar
  • Pole saidil
  • Uus foorumlane
  • Uus foorumlane
  • Postitusi: 19
  • Sind on tänatud: 1
Minul oli ka suvel väike (üllatus). Nimelt ehitasin H0 mõõtkavas talu lauda ja väikese traktorigaraasi. Inimestele mõeldud uksed ja aknad sai tellitud Auhageni omad H0. Akentega ei olnud erilist probleemi aga ustega küll, kui inimese kõrvale liimisin, selgus, et hoonesse sisenemiseks peaks kõvasti kummardama.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 16.02.2015 22:08 #272

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 431
  • Sind on tänatud: 33
Võtsin selle jutu peale kohe Auhageni kataloogi lahti. Ongi nii - kõik uste-akende komplektid on mõõtkavas 1:100 ehk märgistusega HO/TT. Minu mäletamist mööda peaks ka teised firmad analoogseid komplekte tootma aga õiges mõõdus. On muidugi variant, et uksed hoopis ise teha. Ka aknaid (raamid + klaasid) saab ise teha. Olen teinud nii plastliistudest kui papist. Esimene variant on jutuks Tigutorni ehitamise sarjas (kodulehel nupu "Kasulikud lood" all, aga papist aknaraamide tehnoloogia on siiani kirjutamata. Peab siis vist päevakorda võtma.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 08:50 #273

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 246
  • Sind on tänatud: 45
Mis eriline tehnoloogia see ikka on õiges mõõdus ruudud joonestuspaberile joonida ja mudelinoaga ruudud välja lõigata. Ainult üks võtmesõna on päevakorras: TÄPSUS.
Huvitavam küsimus mu jaoks oleks plekkatuse valtsid ja eterniidi lained. (esimese jaoks näen vaimusilmas paberile liimitud peenikes isirgeid traate, kaks tuttavat on sedasi külmutusvagunite kerede triibud teinud. Teise puhul oleks vaja kaht paksu hammasratast, mida aga pole lihtne leida)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 16:56 #274

  • Traatsaba
  • Traatsaba avatar
  • Pole saidil
  • Kogemustega foorumlane
  • Kogemustega foorumlane
  • Postitusi: 76
  • Sind on tänatud: 5

Iseasi, kas mõõtkava sobib :unsure:

Tegemist siis uuema aja õhukese "lainepapiga", mulle tulevad näiteks TEA raamatud sellises pakendis
Lihtne BTTB rööbastega TT mõõtkavas DC analoogmakett. Lisaks "karbiraudtee" samade tunnustega. Jõudumööda WinTrack 8.0 planeerimiseks
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 16:58 #275

  • Traatsaba
  • Traatsaba avatar
  • Pole saidil
  • Kogemustega foorumlane
  • Kogemustega foorumlane
  • Postitusi: 76
  • Sind on tänatud: 5
Plekivaltsiks jääb peenike traat võib-olla liiga ümar, vagunikülje triibuks just sobiv, see ju ongi ümarete servadega.
Lihtne BTTB rööbastega TT mõõtkavas DC analoogmakett. Lisaks "karbiraudtee" samade tunnustega. Jõudumööda WinTrack 8.0 planeerimiseks

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 17:43 #276

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 431
  • Sind on tänatud: 33
Akende tegemine joonistuspaberile on uuem ja lihtsustatud variant. Aastakümneid kasutatud ja ajaproovile vastu pidanud tehnoloogia põhineb õhukesel tugeval papil (näiteks trafopapil). Seda juba noaga ei lõika - aknaruudud stantsitakse välja meisli ja haamrikese abil. Tegin ise selles tehnikas Mänguasjamuuseumi I maketile ringdepoo (TT).

Kõik aknad ei asu seina sees (orvas) - mõned asuvad ka seina välispinnal (lisanduvad ääreliistud). Seinad ise võivad olla ühtlase paksusega aga ka mitmekihilised. Sellisel juhul on võimalik ka aknapesade tegemine. Niisiis on võimalusi palju ja tehnoloogiad, mis olid kasutusel 40 aastat tagasi, on seda ka siiani (sh prinditavad pdf-hooned).

Lainelise katuse jaoks võib kasutada veidi paksemat fooliumi. Kerge töödelda ja säilitab kuju. "Fooliumipressi" saab teha ka klotsidele kinnitatud traadiribadega. Eelpool nimetatud ringdepoole tegin niimoodi katuse äärde vihmaveerennid.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 18:36 #278

  • pärnuveix
  • pärnuveix avatar
  • Pole saidil
  • Uus foorumlane
  • Uus foorumlane
  • Postitusi: 19
  • Sind on tänatud: 1
Mina tegin oma hoonetel kärgkatused. Kasutasin punast matti kleepsu, mis sai kilelõikuris vastavate kujudega välja lõigata ja siis riba riba haaval kartongile kleepida. Tulemus oli ilus ühtlane aga ei oska öelda mis 3-4aasta pärast on. Kleps kipub aastatega kuigipalju kokku tõmbama.
Järgmisena on plaanis proovida ruberoid(maakeeles tõrvapapp) katust. Seegi klepsust, seekord must matt ja lihtsalt ribad, mis kleebitakse väikese ülekattega, et tekiks vastav efekt.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 20:12 #280

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 246
  • Sind on tänatud: 45
Jutt oli joonEstuspaberist, mis on mõnevõrra kvaliteetsem kui mingi printeri või akvarelli paber. Meisliteemast saan aru, sest nuga võib servi üles rebida, kui valesti tõmmata. Ribade ja kihtide kleepimisest ja möllamisest sai koguni teema siia foorumisse tehtud.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

13 veebruar 2015 - uudistest rongimaailmas 17.02.2015 22:10 #281

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 431
  • Sind on tänatud: 33
Ise tegin ringdepoole ruberoidkatuse Saksa DV asjatundjate kirja pandud nõuaannete järgi ja päris hea sai. 12mm laiused "ruberoidi" ribad lõikasin välja kõige kehvemast wc-paberist (teate küll, veidi pehmem, kui liivapaber). Värvimiseks kasutasin tol korral veekindlat tušši "Kalmaar" aga seesuguseid vist enam ei tehtagi, nii et peab vist guaššiga läbi ajama. Värvi peab siis vist ka veidi toonima, sest topsis kipub olema süsimust ja see on liiga äkiline (ka must tušš on selle kõrval pehmem).

Kleepekat kasutasin katmiseks Tigutorni juures (torni tipu sisemine oranž sein). Siiamaani peab ilusasti vastu, kuigi on eriti soojas ja kuivas "kastis". Vastupidavus oleneb ilmselt kleepeka materjalist ja paksusest.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.263 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum