Tere.
Esimene uudis on muidugi see, et suvi on läbi - kes puhkas, kes nokitses midagi vajalikku. Minu heade tegude nimekiri pikenes oma kätega ehitatud uue pliidi ja kuurikatuse võrra. Vaikus foorumi lehekülgedel siis seda tähendaski, et kõigil oli midagi tähtsat teoksil.
Mänguasjamuuseumi maketile tellisime uue veduri (see teema on siit-sealt juba ka läbi lipsanud). Võtsime kõige lihtsama auruveduri BR55/G7 mudeli - eelmine oli 7 aastaga ribadeks sõidetud. Ega need uuemad ja peenemad auruvedurid sellele maketile väga hästi ei sobigi, sest täna tõin järjekordselt koju Roco BR50-ne. Tundus, et sõidab vahelduva vooluga (vahepeal sõidab, vahepeal seisab). Suht uue veduri kohta niru tulemus, sest alles suve hakul turgutasin teist. Siis panin uued kummid alla ka vanakesele BR38 (aastast 2004) ja täna tõin taas koju, sest kõik kummid olid paari kuuga ribadeks sõidetud!! vanad kummid olid nö rõngad, uued (sama markeeringuga) on seibid ja need üle paari kuu vastu ei pea (vana tüübi omad pidasid vastu aastaid).
Seekord ostsime ka paar pakki Piko uudistoodet, ehk mittehaagitavaid (dummi-) sidureid. Tunduvad head asjad olema ja esimese mulje järgi sobivad pikkade reisivagunite kinnitamiseks hästi. Need pesasse surutavad jalad olid küll vähe jämmed ja läksid sisse tihkelt, aga igal juhul paremad, kui Kadee omad (kergelt sisse ja veel kergemalt sõidu ajal välja).
Ettepoole tulevatest uudistest saan öelda, et Tartu saab nende jõulute ajal juurde oma 4-nda avaliku mudelraudtee (Mänguasjamuuseumis, AHHAA keskuses ja Karlova Raamatukogus juba on). Uus, Piko G, hakkab rahvast lõbustama Tartu Raekoja platsil. Rong on juba kohal ja proovisõidud tehtud, muu hädavajaliku ehitamine käib ja 2 detsember peaks olema selle rongikese esimene ametlik tööpäev. See on mitme asutuse ja ettevõtte koostöö projekt ja täpsemalt saan kirjutada alles peale avamist.
Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).