Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongimees Einari jutunurk
Kui rongimees.ee on raamat, siis minu jutunurk foorumis on nädalakiri. Seda raamatut täiendan mõned korrad aastas ja uudiste edastamiseks jääb sellest väheks. Palju väikseid aga huvitavaid asju jääb hoopiski kirja panemata. Foorumisse postitamine on kordades lihtsam artikli üleslaadimisest veebilehele. Kasutan selle uue võimaluse rõõmuga ära. Loomulikult on jutunurk kommentaatoritele avatud, aga uusi alateemasid kasutajad siia lisada ei saa.

Rongimees Einar
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA:

24 oktoober 2018 - mõned uudised 23.10.2018 22:02 #1525

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 428
  • Sind on tänatud: 33
Tere.

Esimene uudis on muidugi see, et suvi on läbi - kes puhkas, kes nokitses midagi vajalikku. Minu heade tegude nimekiri pikenes oma kätega ehitatud uue pliidi ja kuurikatuse võrra. Vaikus foorumi lehekülgedel siis seda tähendaski, et kõigil oli midagi tähtsat teoksil.

Mänguasjamuuseumi maketile tellisime uue veduri (see teema on siit-sealt juba ka läbi lipsanud). Võtsime kõige lihtsama auruveduri BR55/G7 mudeli - eelmine oli 7 aastaga ribadeks sõidetud. Ega need uuemad ja peenemad auruvedurid sellele maketile väga hästi ei sobigi, sest täna tõin järjekordselt koju Roco BR50-ne. Tundus, et sõidab vahelduva vooluga (vahepeal sõidab, vahepeal seisab). Suht uue veduri kohta niru tulemus, sest alles suve hakul turgutasin teist. Siis panin uued kummid alla ka vanakesele BR38 (aastast 2004) ja täna tõin taas koju, sest kõik kummid olid paari kuuga ribadeks sõidetud!! vanad kummid olid nö rõngad, uued (sama markeeringuga) on seibid ja need üle paari kuu vastu ei pea (vana tüübi omad pidasid vastu aastaid).

Seekord ostsime ka paar pakki Piko uudistoodet, ehk mittehaagitavaid (dummi-) sidureid. Tunduvad head asjad olema ja esimese mulje järgi sobivad pikkade reisivagunite kinnitamiseks hästi. Need pesasse surutavad jalad olid küll vähe jämmed ja läksid sisse tihkelt, aga igal juhul paremad, kui Kadee omad (kergelt sisse ja veel kergemalt sõidu ajal välja).

Ettepoole tulevatest uudistest saan öelda, et Tartu saab nende jõulute ajal juurde oma 4-nda avaliku mudelraudtee (Mänguasjamuuseumis, AHHAA keskuses ja Karlova Raamatukogus juba on). Uus, Piko G, hakkab rahvast lõbustama Tartu Raekoja platsil. Rong on juba kohal ja proovisõidud tehtud, muu hädavajaliku ehitamine käib ja 2 detsember peaks olema selle rongikese esimene ametlik tööpäev. See on mitme asutuse ja ettevõtte koostöö projekt ja täpsemalt saan kirjutada alles peale avamist.


Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

24 oktoober 2018 - mõned uudised 25.10.2018 16:10 #1526

  • tunturi
  • tunturi avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 293
  • Sind on tänatud: 48
Jänkid kasutavad selliseid DUMMY sidureid pikkade koosseisude (kuni 6 vagunit) sidumiseks, siis kadee vahel.

Samuti konteinervagunite vahel kasutavad sellist primitiivset ühendust.
GE veeremi fänn
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tunturi.

24 oktoober 2018 - mõned uudised 26.10.2018 21:18 #1527

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 428
  • Sind on tänatud: 33
Piko omad on analoogilise ehituse, kuid ristküliku-kujulised. Viimasel pildil olevad jäigad ühendused on olemas ka Euroopas ja ise kasutasin neid (Ribu toode) edukalt mitu aastat. Muidu väga head, aga puhastuspatjade vahetuseks terve koosseisu maha- ja pealepanek on üpris tüütu tegevus. Üks on kindel - vajadus jäikade ühenduste järgi pole maailmast kuhugi kadunud.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

24 oktoober 2018 - mõned uudised 04.11.2018 15:51 #1529

  • tunturi
  • tunturi avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 293
  • Sind on tänatud: 48
Lattühendus andis tagasilöögi - nimelt S pöörangute läbimisel "tõstab# vaguni rööbastelt üles ja kukutab maha. Pildilt ka näha et siduri kasti ei mahu ära. Kadee samas toimib edukalt.
GE veeremi fänn
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas tunturi.

24 oktoober 2018 - mõned uudised 04.11.2018 22:15 #1532

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 428
  • Sind on tänatud: 33
Selge ja jälle targem. Tuleb välja, et igal siduril on mingi oma konks või viga küljes. Seega pole universaalsed soovitused võimalikud ja igaüks peab katse-eksituse meetodil oma veeremi ja rööbastikuga sobiva välja selgitama. Tänud kasuliku info eest.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.066 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum