Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongimees Einari jutunurk
Kui rongimees.ee on raamat, siis minu jutunurk foorumis on nädalakiri. Seda raamatut täiendan mõned korrad aastas ja uudiste edastamiseks jääb sellest väheks. Palju väikseid aga huvitavaid asju jääb hoopiski kirja panemata. Foorumisse postitamine on kordades lihtsam artikli üleslaadimisest veebilehele. Kasutan selle uue võimaluse rõõmuga ära. Loomulikult on jutunurk kommentaatoritele avatud, aga uusi alateemasid kasutajad siia lisada ei saa.

Rongimees Einar
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA:

19 detsember 2017 - ajaga üht-teist koguneb 19.11.2017 22:00 #1246

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 425
  • Sind on tänatud: 33
Ajaga üht-teist koguneb aga aega ennast, et kirja panna, nappis. Nüüd on elutempo natuke rahulikum.

Täna käisin Mänguasjamuuseumis maketti korrastamas. Hädakõne tuli juba neljapäeval ja seis oli tõesti hull - kõik rongid seisid. Vahetult enne jama tekkimist oli selles toas toimunud kõigi aegade suurim põrandate lihvimine (makett on põranda küljes kinni ja seda välja tõsta ei saanud). Arvasime algul, et kõiges on süüdi vibratsioon, mida oli ebatavaliselt palju. Läksingi siis kohale, jootekolv, tester jm juhtmete parandamise värk kaasas. Seal selgus, et ilma asjata - üks juhe oli küll pistikust lahti, aga et rööpavoolujuhtmed on dubleeritud, siis seismajäämist sellest tulla ei saanud.

Kõiges oli süüdi hoopis tolm, aga see polnud tavaline tolm, mis vooluväljas rööpale tahmakihi tekitab. See oli laki tolm, mis vooluväljas sulab läbipaistvaks isolatsiooni kihiks. Peale vaatamisel rööpad läigivad vastu, nagu just puhastatud, tegelikult on aga voolujuhtivus 0 või natuke rohkem. Seekord puhastasin juba jämedakoelise puhastuspadjaga (tsipa pehmem liivapaberist) - rongid sõidavad jälle.

Kuu aega tagasi sain kätte ja panin maketi sisemisele ringile (r358) 2 uut Piko vedurit - BR106 ja SP42. Vedurite sõiduomadused on suurepärased, sest läbivad probleemideta ka neid kohti, kus vähe pikem vedur tõrkuma hakkas. Teiseks on nendel veduril uut tüüpi (LED) esi- ja tagatuled, need on erksamad ja efektsemad kui kõigil varasematel mudelitel.

Piko veduritele ilmselt võrdväärset mujalt ei leia. Viimase uued vedurid olid eelnevalt Roco toodetud ja tänaseks juba mängust väljas (auruvedur BR50 on selle piiri lähedal). Vanemad Piko vedurid aastatest 2004, 2010 ja 2011 on aga siiani rivis.

Kadee sidureid olen aegapidi ka veduritele külge pannud. Ühe asja sain selgeks - pikkadele reisivagunitele #18 standardõlaga sidurid ei sobi. Pikemad #19 või #20 peavad paremini vastu. Proovisin siduri klappimist ka ühele mittetöötavale Roco mootorvedurile (WLE22) ning avastasin, et veduri siduripesad ei vasta NEM standarditele. Need on 2-3mm lühemad ja sidur loksub seal sees edasi-tagasi. Sellepärast siis see vedur ka uuest peast rongi taga hoida ei suutnud. Juba teisel nädalal ühendasin vagunid külge Ribu jäiga siduriga.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

19 detsember 2017 - ajaga üht-teist koguneb 04.12.2017 22:12 #1262

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 425
  • Sind on tänatud: 33
Kas tulemas on mingi laat? Kaasfoorumlase täpne ja teravmeelne arvamus nõuab siis seletamist.

Juhtus kõige lihtsam näpukas ja kirja sai novembri asemel detsember. Seljataga oli viimaste aastate üks pingelisemaid perioode ja hea väsimus on korralike näpukate ema. Lisaks jäi üks teema täiesti rääkimata. Tänaseks on veel lisandunud midagi sellist, mida kuulutada võiks. Niisiis.

Tartu on Eesti avalike makettide pealinn. Üks asub juba aastaid Mänguasjamuuseumis ja veel sel aastal peaks lisanduma 2 uut juurde.

1) Ahhaa keskuse projekt "Tark Tartu", mille toimekohaks on HO mõõtkavas töötav makett, peaks varsti valmis saama. Ise ma viimasel ajal sinna jõudnud ei ole aga noored mehed saavad hakkama. Trammirööpad on peal ja tramm sõidab (seda riistapuud olen käes hoidnud vahetult peale postiga saabumist). Faller-car system on ka paigaldatud ja töötab (sh ülesõidud trammiteest). Spetsiifilised Tartu hooned, mis selle maketi jaoks tehakse, on osaliselt valmis. Ülikooli peahoone ja raekoja tegid nad 3D printeriga (esimest olen ka näppude vahel keerutanud). Hetkel võib öelda, et 3D printer on täpne ja töötab ise, aga .... aega kulub meeletult palju. Ülejäänud 3 hoonet anti teha nö klassikalisel viisil. Kui nad selle asja valmis saavad, eks siis pinnin tegijatelt niipalju kasulikku ja huvitavat infot välja, kui võimalik, ja teen juba eraldi pikema jutu.

2) Välk selgest taevast, ehk telefonikõne eelmisel kolmapäeval. Tartu Karlova Haruraamatukogu oli saanud endale ühe sajandi alguses tehtud HO kodumaketi. Sellel on ilma pööranguteta hästi keerutav ring ja "Piko rööbaste ajalugu" - 2 põlvkonda painutatud plekist rööpaniitidega ja ka uuemat "valtsitud taati". Tõusunurgad on kohutavad, kohati 10% kanti ja korralik vedur, mille ise kaasa võtsin, neist üles sõita ei suutnud. Ju nad kasutasid omal ajal mingeid algelisi 2-teljelisi lastekaid. Hakkajate tädide ja kõrgema juhtkonna soov on võimalusel jõuludeks maketile elu sisse saada. Proovime. Tellimus Hobimaailma läks juba teele (vedur ja vagunid stardikomplektis + fleksid jm, mis hetkel laos saadaval). Laupäeval võtan õudsad tõusud maha ja asendan mõistlikega. Samas vahetan ära ka roostetanud "Piko rööbaste ajaloo". Kujundusega saavad daamid ka ise suurepäraselt hakkama. Olen optimistlik.
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) sind: Traatsaba

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.197 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum