Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongimees Einari jutunurk
Kui rongimees.ee on raamat, siis minu jutunurk foorumis on nädalakiri. Seda raamatut täiendan mõned korrad aastas ja uudiste edastamiseks jääb sellest väheks. Palju väikseid aga huvitavaid asju jääb hoopiski kirja panemata. Foorumisse postitamine on kordades lihtsam artikli üleslaadimisest veebilehele. Kasutan selle uue võimaluse rõõmuga ära. Loomulikult on jutunurk kommentaatoritele avatud, aga uusi alateemasid kasutajad siia lisada ei saa.

Rongimees Einar
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: 22 detsember 2016 - aastalõpu aruanne

22 detsember 2016 - aastalõpu aruanne 21.12.2016 22:01 #871

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
Aruanne algab lihtsalt - lõpuks ometi jõudsin ka Mänguasjamuuseumi, tegin ära rööbaste suurpuhastuse ja lisasin uued, sügisel tehtud ostud. Ostudeks olid seekord Kadee sidurid ja protseduur (tellimisest kättesaamiseni ja sealt edasi maketile) võttis pea 2 kuud aega.

Ostukohaks oli rongid-punkt-ee, kus hetkel saada pea täielik valik vajaminevast (puudub vaid nö käsihaakija ehk magnetitega "hark"). Ostu vormistamine viibis, sest poemehel on kiired ajad. Estonian Air on teatavasti pankrotis ja poemehe (ametilt lendur) uueks tööandjaks on Air Baltic. Nii ta siis pendeldabki kahe pealinna vahel ja korraldab teise kodu sisseseadmist Riia kandis. Kõige selle kõrvalt käib samaaegselt ka mudelite tellimine ja müümine. Viivitused on sellises karussellis lausa loomulikud. Suhtume mõistvalt.

Kadee sidurite kasutusele võtmine Mänguasjamuuseumi maketil on praktiline samm, mis peaks edasised hooldamised lihtsamaks tegema. Olen varemalt juba maininud, et nn Piko-sidurid sellel maketil vaguneid veduri taga ei pea (konstruktsiooni viga). Seepärast on pikad rongid ühendatud kokku jäikade telgedega (Ribu toode). Rongid püsivad küll ilusasti koos, aga puhastuspatjade vahetamine tähendab kogu koosseisu külili keeramist ja hilisemat rööbastele punnitamist. Kadee siduritega oleks ikka iga vagun omaette äratõstetav.

Sidurite paigaldamine (NEM-pesad) osutus siiski probleemseks. Piko vagunitega on kõik korras st. klapivad ideaalselt. Küll jäid sidurid aga panemata pika kaubarongi ja reisirongi veduritele (mõlemad Roco tooted). Mootorveduri siduripesa jõlgub mingi telje otsas ja on kõike muud kui horisontaalselt õige (paigaldatud sidur on 2-3mm normaalkõrgusest madalam. Reisirongi vedur (auruvedur BR50) on jälle sellise konstruktsiooniga, et siduripea vahetamiseks tuleb tender põhja alt lahti võtta. Seekord mul niipalju aega ei olnud. Eks ma jätkan siis jaanuari alguses sealt, kus pooleli jäi. Proovin ära ka Sidurite sobimise Piko veduritega (loodan eelnevaid kogemusi arvestades paremaid tulemusi).

Niisiis on minu praegused tegemised seotud Kadee siduritega. Kuidas need ennast tegelikult sellel maketil õigustavad, selgub aja jooksul.

Uus aasta toob uued lootused ja võimalused ja kui hästi läheb, on "listis" ka veebilehe uuendamine ja uued artiklid. Seniks käib aga põhiline elu foorumi lehekülgedel. Tänud kõigile, kes oma kirjatükkide ja piltidega foorumi elust osa võtsid. Ootame uusi.

Häid jõule, lõbusat vana-aastaõhtut, head uut aastat jt pidulikke sündmusi.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).
Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) sind: Traatsaba

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.184 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum