Juunikuu esimene nädalavahetus sai läbi ja see tähendas suure hulga töökohustuste õlgadelt mahalangemist. Õndsat aega on sel aastal eriti vähe - ainult augusti alguseni, aga kasutan sellegi ära.
Kõigepealt mõned tähelepanekud mujalt maailmast.
Eurooplased pole sel aastal veel muutnud ega lisanud ühtegi uut normatiivi (NEM), seevastu Ameeriklased on väga aktiivsed. Põhiliselt on need seotud veduridekoodrite standarditega. Täpsemalt öeldes aga Euroopa erinevate 4-, 6-, 8- ja 21-jalgade ning teiste (Plux-sari) omaksvõtmist standardite kinnitamise teel.
Sakslaste Stummifoorum jooksis vahepeal postituste hulga tõttu jälle mitu korda umbe. Teemade jagamine väiksemateks päästis ka seekord. Meie jaoks võib huvi pakkuda uus alateema "Teppichbahn" (põrandaraudtee).
Alustasin veebilehe uuendamise aktiivse faasi - ülesehitus, ehk kontseptsioon on juba valmis ning hetkel lõpetan teemalehtede (see on siis märk uuest süsteemist) üksikasjaliku väljajoonistamise. Viimase vormistamiseks pidin üksjagu ka Kingpooli tegema. Kingpooli Te ju mäletate? See oli üks naksitrallidest ja talle meeldis tohutult kirju saada. Kuna aga keegi talle kunagi ei kirjutanud, siis kirjutas ta endale ise. Tore oli saada ja lugeda, mis sest, et oli ise kirjutanud - ikkagi huvitav. Minuga oli samamoodi - täitsa huvitav kohe (mõne asja olin suutnud juba ka ära unustada).
Parandusi ja muudatusi tuleb teha muidugi üksjagu. Osad firmad on tegevuse lõpetanud ja uued asemele tulnud. Samuti on mõne aasta jooksul radikaalselt muutunud muu raudtee juhtimiseks vajalik tehnika. Kõige tänamatum ongi kirjutada viimastest uudistest (kummaline - Ohm´i seadust ei kipu keegi ümberkirjutama).
Praeguste sarjade tükeldamast ja tükkidest uute kokkupanekut tuleb ka üksjagu palju aga lõpptulemuseks saab kogu pilt lihtsam ja selgem. Et kuidagigi sellest sõnade ja info massist üle käia, võtsingi ette eelnimetatud teemalehtede koostamise. Seal on täpselt kõik kirjas - mis, kus ja kui palju.
Oluliselt muutuvad ka artiklite disainid - eks ole mina vahepeal targemaks ja osavamaks saanud, aga ka arvutiprogramm areneb pidevalt. Mõned nädalad tagasi tuli välja AnyRail´i 6-s versioon ja seal on kaks olulist muudatust. Kõigepealt saab määratleda joonte ja pindade läbipaistvust (0-ist 100%-ni) ning teiseks on nüüd olemas ka maketiplaani 3D-vaade. Seda läbipaistvust kasutan veebilehe uuendamiseks juba aktiivselt, aga 3D avastamine on alles ees.
Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).