Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongimees.ee teemadel

Kommentaarid, täiendused, ettepanekud
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: Veebilehest

Veebilehest 31.10.2014 23:52 #5

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
Rongimees.ee sai avalikuks 17 novembril 2010 ja praegune on üleval veebilehe teine versioon. Muidugi on see palju parem ja sisukam kui esimene, aga varsti on aeg teha järjekordne uuendus. See kodulehe tarkvara pole XP, mis üle 10-ne aasta vastu peab. Tarkvarauuendused toimuvad iga paari-kolme aasta tagant ja siis on jällegi suurem võimalus muuta lehe ülesehitust, välimust ja muidugi ka kõpitseda sisu.

Maailmas kirjutatakse igal aastal mudelraudtee teemal sadu raamatuid ja ajakirju. Valdkond on lai ja hõlmab paljusid teemasid. Mida millega kokku kirjutada ja kuidas hiljem mingi tunnuse järgi sorteerida, on vahel paras peavalu. Kas see on mul seni õnnestunud? Võib-olla on kellelgi mõni parem idee.

Artiklite ja sarjade sisu on omaette teema. Raamatutes ja ajakirjades on nii, et iga pildi või joonise kohta tuleb keskeltläbi 4-5 lehekülge teksti, mis pildil oleva sõnade abil üle seletab. Seal on see võimalik, sest pilgu viimine tekstilt joonisele ja tagasi, on lihtne mehhaaniline liigutus. Sama protseduur arvutiekraanil tähendab klõpsimist ja kerimist, mis juba hajutab tähelepanu ja on üksjagu tüütu. Seepärast olen püüdnud mahutada nii joonised kui sellega seotud teksti ühele lehele (väljaprindituna A4 formaadis). Kas seda teksti ei jää väheks? Kui mõni asi vajab üksikasjalikumat seletamist, siis võiks sellest teada anda.

Teemade ring on ka oluline. Esimeses järjekorras olen kirjutanud lõpuni ikka need lood, mille kohta hetkel kõige rohkem materjali valmis kogunenud. Keerulisemate teemade korral on tähtis ka õhinapõhine tegevus - töö läheb kergemini. Enda huvi teema vastu, mida parajasti kirjutan, on edu pant. Seda, et minu huvi äratab ka teiste ettesöödetud teema, on juhtunud mitu korda. Olen kindel, et juhtub veelgi.

Teemade sügavus - siin on omad piirid täitsa olemas. Päris detailideni minna ei saa, sest igal tootel on erinevused ja nende võrdlemiseks peaks minu kodu olema labor ning rahakott miljonäri oma. Seepärast piirdun nö kondikavaga. Erilised lemmikud on muidugi tehnoloogiad ja tõed, mis olid kasutusel juba 50 aastat tagasi ja on seda ka täna.

Kas kõik on alati arusaadav? Standardid Rongimehe Moodi toovad minus endas esile siiamaani kahesuguseid tundeid. Ühelt poolt on hea meel et kuidagigi sellest infomassist läbi raiusin ja mingi liigendatud sarja valmis sain. Teiselt poolt on tunne, et just see sari läheb korralikule ümbertegemisele veebilehe uuendamise käigus. Tundub hetkel kuidagi liiga raskesti loetav olevat.

Niisiis, kõik mõtted ja ettepanekud, mis aitavad rongimees.ee sisu paremaks teha, on teretulnud.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas admin. Põhjus: ikooni lisamine

Veebilehest 23.11.2014 19:08 #45

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 237
  • Sind on tänatud: 43
See valgusfoor üleval ääres jääb silma - see ei saa olla kunagi roheline. Triibulise varrega on kas tõkkefoor (punane) või selle hoiatusfoor (kollane) Roheline variant on sileda, ilma triipudeta varrega (kordusfoor)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 23.11.2014 21:51 #47

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
See foor on tõesti ilukirjanduslik liialdus, mille ära tunnevad vaid elukutselised raudteemehed. Samas, roheline tuli veebilehe päises on ju igal juhul õigem, kui punane ja triibuline post on ka efekt omaette. Olenemata foorituledest ja posti disainist (ja vigadest), on ruudukujulise kilbiga foorid silmatorkavad. Neid vene tavalisi, saksa ja ameerika foore on näha kujunduselementidena palju. Originaalsus on ka midagi väärt.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 23.12.2014 18:55 #131

  • Traatsaba
  • Traatsaba avatar
  • Pole saidil
  • Kogemustega foorumlane
  • Kogemustega foorumlane
  • Postitusi: 76
  • Sind on tänatud: 5
Tere Einar! Olen Rongimeest lugenud pea algusest alates ja SISU on tõepoolest palju ja hästi arenenud. Au ja kiitus sulle! Lehe kujundus ja ülesehitus aga jätavad pigem kuiva professionaali aruande mulje. Niisama surfaja kipub pigem eemale peletama kui huvi äratama.
Olen siin püüdnud segaduse kiuste teemasid jälgida ja tegelikult oled ikka SUURE ja tänuväärse töö ette võtnud. Tegelt olen ma laisk kirjutama, aga see foorum pakub siiski huvi.
Sattusin "Pühapäevaelektriku" rubriigis mõnele asjale, mis tähelepanu köitsid. Kõigepealt; termin "voolupinge" on pisut nagu sobimatu, on VOOL ja PINGE. Antud kontekstis siis elektripinge, st potentsiaalide erinevus. Kui kogu jutt on elektrist siis piisab terminist "pinge", vool tekib siis kui ahel sulgeda ja igal tarbijal tekib siis pingelang, st kohalik pinge.
Potentsiomeetri (poteka, pote) reostaadi erinevus ongi ainult ühendusviisis, kaks või kolm kontakti. Mõlemaid võib olla nii mass- kui traattakistuskehaga, nii sirgeid(lineaar) kui ka keeratavaid.
LED-ide eeltakistite osas peaks sobivat takistit valides siiski ümardama suuremas suunas et mitte töövool liiga suureks ei läheks. Antud näites siis pigem 560 oomi. Mitut LED-i ühendatakse ühe eeltakistiga AINULT jadamisi ja siis tkistus pisut VÄHENEB, kuna LED-ide pingelang suureneb ja takistile jääb väiksem osa pingast, vool aga on sama.
Lihtne BTTB rööbastega TT mõõtkavas DC analoogmakett. Lisaks "karbiraudtee" samade tunnustega. Jõudumööda WinTrack 8.0 planeerimiseks

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas Traatsaba. Põhjus: näpukas

Veebilehest 23.12.2014 23:08 #132

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
Tänud hea ja oodatud kirja eest. Siin on mitu head küsimust ja kasulikku tähelepanekut.

Lehe ülesehitus ja konseptsioon pole praegu tõepoolest surfaja-sõbralik. Kõigepealt on artiklid sisult konspektid iseendale - võimalikult napi teksti ja hädapäraste terminite, numbrite ning arvutustega. Kuna joonised on tihti tekstiga otseselt seotud, siis peab neid aegajalt arusaamiseks kordamööda vaatama. Raamatuga on lihtne - lehe keeramine tähelepanu ei hajuta, küll aga hakkab häirima pikk ja pidev kerimine hiirenupuga või klõpsimised lehekülje vahetamiseks. Raamatutes ja ajakirjades on tasakaal teistsugune - palju teksti (tihti joonise üksikasjalik lahtirääkimine) ja natuke pilte ning jooniseid. Tulevikus tuleb teha niikuinii artiklitesse uuendusi ja üks võimalus on hetkel ühele lehele mahutatud materjali jagamine kahele lehele.

Elektri osas olen pühapäevaelektrik kõigepealt muidugi mina ise. Sinu teadmised on põhjalikumad (see paistab juba kirjast välja). Vool ja pinge on mul kasutusel sünonüümidena (et mitte üht ja sama sõna liiga palju korrata). See, et tegelik vool tekib voolu väljalülitamisel (vooluring sulgub), on natuke ootamatu.

Poteka teema jaoks uurisin internetis eestikeelset terminoloogiat. Sinu kirjas on täiesti uued mõisted (mass- ja traatakistuskeha, sirged kui ka keeratavad). Artikli uuendamisel võtan need kindlasti kasutusele, sest need on head ja arusaadavad.

LED-ide teemat praegu just uurin ja kirjutan. Sinu tähelepanek eeltakisti valimise kohta läheb kindlasti sisse.

Elektriga seotud teemad on mudelraudtee jaoks väga olulised ja mul on hea meel, et meie hulgas on ka paremate teadmistega rongimehi. Loodan väga Sinu abile maketi elektrivarustusega seotu täpsustamisel. Millised on Sinu oskused ja teadmised elektroonika vallas? Minu nägemisulatusest jäävad transistorid ja nende baasil tehtud seadmed välja, samas on ju võimalik teha lihtsamaid analoog-regulaatoreid ise (neid võib vaja minna palju ja need on ka odavamad).

Lõpetan teemaga, mis oli jutuks juba päris alguses - ehk kuidas lehte huvitavamaks teha. Ilmselt ikka algajatele mõeldud korralike materjalide kirjutamisega. Häda selles, et enam ei mäleta hästi, milline oli minu kui algaja nägemus asjadest 45-50 aastat tagasi. Tänu foorumile (täpsemalt Ellaku maketile) läheb pilt vähehaaval selgemaks ja mingi nägemus on juba silme ette tekkinud. Osa asju saab valmis lihtsa copy-pastega aga väga palju tuleks ka originaaljooniseid teha. Seda eriti just tüüpmakette (sisu-, kuju- ja konseptsioon) selgitavate lugude jaoks. Midagi muutub ka lehe järgmise uuendamise käigus (ilmselt 2015 aastal).

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 24.12.2014 16:38 #133

  • Traatsaba
  • Traatsaba avatar
  • Pole saidil
  • Kogemustega foorumlane
  • Kogemustega foorumlane
  • Postitusi: 76
  • Sind on tänatud: 5
"Vool ja pinge on mul kasutusel sünonüümidena (et mitte üht ja sama sõna liiga palju korrata). See, et tegelik vool tekib voolu väljalülitamisel (vooluring sulgub), on natuke ootamatu..." siin oled pisut valesti aru saanud minu väitest.
Vool ja pinge on ühe elektriahela iseloomulikud suurused ja teineteisest sõltuvad, aga EI OLE sünonüümid. Tegelik vool tekib jah alles ahela sulgemisel, st SISSE lülitamisel. Vooluring on sisse lülitatud siis kui ahela osad on ühendatud, ring on sulgunud. Patarei (või trafo) kahe klemmi vahel on pinge, kuid vool tekib siis kui need klemmid ühendada läbi mingisoguse tarbija (lamp, mootor,LED), Mida väiksem ahela takistus, seda suurem vool ja (sama pinge puhul) võimsus.
Ise olen jah rohkem elektri ja elektroonika poole pealt. Kunagi sai "põrandaraudtee" formaadis ehitatud väike automaatne jaam, kus saabuv rong saatis kõrvalteelt teele ootava. Sama realiseerisin siis nüüd oma näitusemaketil. Minimaailm`13 see töötas ja sellel aastal juba ka mehhaaniliste semaforidega ja rongide liikumisel eri suundades.
Lihtne BTTB rööbastega TT mõõtkavas DC analoogmakett. Lisaks "karbiraudtee" samade tunnustega. Jõudumööda WinTrack 8.0 planeerimiseks

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 24.12.2014 22:47 #139

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 237
  • Sind on tänatud: 43
Eks see LED tulendus huvitab väheke mindki. Hõõglambikesed meeldivad küll rohkem oma sooja valgusega, aga võtavad palju rohkem voolu. Aga eks sellesse süvenen siis, kui asja eneseni jõuan. Saaks sellegagi hakkama, et foorid läheks punaseks, kui rong sellest möödudes pöörangurajooni sõidab (pöörangurajooni üks toite juhe läbi olematulähedase takistuse fotorelee mähise jne)
Voolu ja pinge vahet teen mina sedamoodi, et pinge on elektri kiirus ja vool on selle hulk. No potentsiaalide vahe on nagu kõrguste vahe, mida suurem see on, seda kiiremini jõgi voolab. Ja tuletõrjeprits on nagu süütepool - pritsib küll valusa joaga, aga elektrijaama turbiini ringi ei aja, sinna läheb rohkem vett vaja ja aeglasem vool paneb ta ka liikuma.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 24.12.2014 22:54 #141

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
Mööda rääkimine on kunst, millega saame ilmselt kõik ilma suurema pingutuseta hakkama. Ise olen seda tüüpi inimene, et näen kõiki asju piltlikult ja piltlik äraseletamine on minu arvates ka parim. Ring sulgub, sest kõik otsad on ühendatud ja vooluahel hakkab tööle - igati loogiline ja arusaadav. Segiajamiseks piisab, kui mõelda mõne vale asja peale (näiteks veekraan - kraan sulgub ja vee voolamine lakkab). Midagi sai Sinu eelmist kirja lugedes valesti mõistetud ja tagurpidi tulemus oligi käes. Tänud täpsustuste eest.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 25.12.2014 11:18 #143

  • Traatsaba
  • Traatsaba avatar
  • Pole saidil
  • Kogemustega foorumlane
  • Kogemustega foorumlane
  • Postitusi: 76
  • Sind on tänatud: 5

Soobel kirjutas: Saaks sellegagi hakkama, et foorid läheks punaseks, kui rong sellest möödudes pöörangurajooni sõidab (pöörangurajooni üks toite juhe läbi olematulähedase takistuse fotorelee mähise jne)

Mina kasutan semafori sulgemiseks "rööpaklemmi", originaal siis selline:

Aga selle võib ka ise paksemast traadist välja painutada. Ratas lühistab klemmi "massirööpasse" ja suleb sellega semafori. Sarnane skeem oli kuskil "Rongimehe" lehel ka olemas, seal vist küll herkonid (magnetlüliti, RED-kontakt) kasutusel, need aga nõuavad magneteid veduri külge.
Lihtne BTTB rööbastega TT mõõtkavas DC analoogmakett. Lisaks "karbiraudtee" samade tunnustega. Jõudumööda WinTrack 8.0 planeerimiseks
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 25.12.2014 21:37 #153

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
Küsimus Traatsabale pildil kuvatud lülitusrööbaste kohta.

Kuidas on lood nende tegeliku töökindlusega? 70-ndatel väljaantud "Modellbahn-elektrik" väidab, et toimib kõigest 50-70% lülitustest. Kõik teised viisid (mõne sentimeetri pikkused lülitusrööpad ja herkonid (reed-kontakt) on palju töökindlamad. Päris 100% aga tolleaegne kirjandus üldse ei näita.

Rongimees Einar.
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 26.12.2014 11:17 #155

  • Traatsaba
  • Traatsaba avatar
  • Pole saidil
  • Kogemustega foorumlane
  • Kogemustega foorumlane
  • Postitusi: 76
  • Sind on tänatud: 5
Jep, hea küsimus. Endale tundub mõnikord ka et 100% ei tule. Siin peaks aitama pilu kitsamaks seadmine ja eks ka mitme ratta kohta mõni ikka trehvab...
Lihtne BTTB rööbastega TT mõõtkavas DC analoogmakett. Lisaks "karbiraudtee" samade tunnustega. Jõudumööda WinTrack 8.0 planeerimiseks

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Veebilehest 04.04.2018 07:23 #1373

  • mty
  • mty avatar
  • Pole saidil
  • Spetsialistist foorumlane
  • Spetsialistist foorumlane
  • Postitusi: 123
  • Sind on tänatud: 15
j2i silma selline 'typo'...

edit - ugh, attatch ei l2he yles...yhes6naga on 'viimased teemad' valides alajaotuse pealkiri foorumi p2ises 'vimased arutelud'...

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

Viimane muutmine: lisas mty.

Veebilehest 04.04.2018 20:39 #1374

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 412
  • Sind on tänatud: 32
Uurime asja. IT-mees on teinud viimastel päevadel mitmeid seadistuste muudatusi ja midagi läks paremaks aga tasakaalumõttes on ka veidi vastupidist. Aeg näitab.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.247 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum