Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Rongide mudelid

Mudel ja prototüüp, tehnilised küsimused, dekoodrid, soundi- ja aurugeneraatorid, dekoodrite seadistamine ehk CV, kollektsioon.
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: S 160, USATC Auruvedur

S 160, USATC Auruvedur 15.09.2019 15:35 #1662

  • Toomas
  • Toomas avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Uus foorumlane
  • Uus foorumlane
  • Postitusi: 6
  • Sind on tänatud: 6
Mudelist:
Tootja: Roco
Pikkuseks 211mm ja pöörderaadius 358mm.
Vedavaid telgi kaks.

S160 ajaloost:

USA armee Transport Corps S160 klass on klassi 2-8-0 konsolideeritud auruvedur, mõeldud kasutamiseks Euroopas, II maailmasõja käigus, raske kaubaveo tarbeks. Kokku ehitati 2120 vedurit ja need töötasid raudteedel kogu maailmas, sealhulgas Aafrikas , Aasias , kogu Euroopas ja Lõuna-Ameerikas .
Seda tüüpi vedurid olid kasutusel ka Eestis.

Disain:
1930. aastatel kiitis Ameerika Ühendriikide armee transpordikorpus heaks Baldwini vedurite tehase I maailmasõja kavandi, mis oli ette nähtud sõjaveoks , et luua S159 klass . Teise maailmasõja ajal, kui Ameerika oli neutraalne, kiitis Franklin D. Roosevelti valitsus heaks S200 klassi Lend-Lease'i tarnimise Ühendkuningriigile , mis oli mõeldud spetsiaalselt Suurbritannia piiratud gabariiti mahtumiseks .
Pärast Ameerika ühinemist II maailmasõjaga tuli USATC välja töötata kavand, et luua Euroopa purustatud raudteele veduripark, mida nad saaksid kasutada sõjavarustuse ja tsiviilkaupade transpordiks. Seega loodi disain mis võimaldas kiiret tootmist kuid tegi järeleandmisi pikas elueas.
Raam ja rattad valati, kaks esimest telge olid kahest tagumisest veoteljest sõltumatult vedrustatud, et võimaldada halva kvaliteediga raudteel sõitmist.

Talitlushäired:
S160-d olid mõeldud kiireks ja tõhusaks ehitamiseks, mitte pikaajalisteks toiminguteks, seega tekitasid kompromissid disainis raskusi töös. Teljepuksi määrdeõlid ei olnud eriti tõhusad, eriti kui hooldusprotseduurid aegusid või hilinesid sõjaolukorra tõttu ning seetõttu töötasid teljepuksid sageli kuumalt. Pidurdamine oli tänapäevaste standardite kohaselt halb - kasutati Westinghouse'i aurupidurit.
S160 peamiseks veaks oli Klingeri disainiga veemõõturi kasutamine, mis polnud Suurbritannia meeskondadele tuttav. Kui ventiilid ei olnud täielikult avatud, võis meeskond saada vale info veekoguse kohta, isegi kui see oli ohtlikult madal.

Klassi nimetus:
Ehkki "S160" on tuntuks saanud kui sõjaväeosakonna konsolideeritud disainilahendus ei saa seda hoolimata suurtest uurimustöödest ametlikult kinnitada.

Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.098 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum