Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Minu makett

Idee ja teostus, küsimused, soovitused, kommentaarid, maketiehitaja päevik.
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA: 3D versus 2D

3D versus 2D 03.09.2016 17:59 #731

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 406
  • Sind on tänatud: 31
Tegelikult võiks teema pealkiri olla ka "Põnnküla HOe" - järgnev mahub ära mõlema pealkirja alla. Samas näen ette võimalikke uusi postitusi just 3D-ga seonduvalt ja siit ka siis lõplik nimevalik.

Põnnküla HOe on siis järjekordne versioon võimalikust maketist väikeses läbikäidavas toas. Koosneb see ainult kolmest segmendist, millest kaks on statsionaarsed ja ainult puiduhooviga alus tuleb mänguväliseks ajaks lahti võtta. Omapäraks on maketi kõrgus - Koeruse jaam asub 45-50cm kõrgusel põrandast ehk siis "Põlveraudtee". See lahendus lubab jätta osa maketist ülestõstetava kirjutuslauaplaadi alla.

Iga kord olen lisanud uuele plaanile ka mingi "lisaväärtuse" ja seekord on selleks 3D-vaade. Suve hakul tuli välja AnyRaili uus, 6-s versioon, mille põhiliseks uudiseks oli ka maketi 3D-vaade. Esialgu on see muidugi veel väga algeline, aga teades Davidi järjekindlust, usun, et mõne aasta pärast on pilt hoopis teine. Praegu pole näiteks võimalik kehtestada tegelikku maketi kuju ja tasapindu. Ilma "krundita skelett" ehk rööbastik on juba päris vaadeldavad. Panengi Teile vaatamiseks välja 5-st pildist koosneva seeria: 2D, 3D pruuni taustaga, 3D rohelise taustaga ja kaks vaadet ilma taustata. Taustaga piltidel kumab vastu fantoompilt ("My picture" selle kausta pilt), mis viitab tarkvara probleemidele 3D kehtestamisel.

Ise ma tegelikult 3D fänn ei ole. Tavaline paberile joonistatud, kõrguste märgistuse ja õigete tingmärkidega 2D on palju arusaadavamad. Samas tean, et ruumiline mõtlemine ja ettekujutusvõime on anded, mida kõigile pole jagunud. Nende jaoks on 3D-värkidest palju abi.









Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).
Lisatud failid:

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 04.09.2016 11:33 #735

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 234
  • Sind on tänatud: 42
Pole sel 3D-lgi häda kedagi, aga kapitaalsemalt pusides läheb aega samapalju, kui reaalse maketi kallal, samas mastaabid võivad olla teised. Olen siin ise Train Simulatorile sadu kilomeetreid raudteliine teinud tükkis lähiümbrusega.

Kui nägin kirja 3D siis tuli kohe miskit meelde. Üks on modelleerinud umbkaudu sellise vaate, mis minu ponilinnaga maketil avanema võiks hakata. Siin paistab see küll veidi metsikum, kui ma ette kujutan, aga vaade on lummav sellegipoolest: chritsel.deviantart.com/art/Golden-Oak-563053147

Aga mis maju sa Põnnküla juures kasutada plaanid? Ma soovitan tekitada-hankida vähemalt mõned ehedad IJWRS jaamahooned-kaubaaidad, väljamaa plastmassmajadega läheks palju võlu kaduma. Ma olen omajagu neid pildistanud ja kogunud muud juttu, kui neid simulatori juurde tegin. Hakkas näiteks silma kaheteeline depoo, mille kohale passiks ideaalselt Viljandi depoohoone.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 04.09.2016 21:25 #737

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 406
  • Sind on tänatud: 31
Tegelikult ongi paljude kohta kaks versiooni - vabrikutöö või käsitöö. Maketiplaan vajab mingeid mõõtmeid ja veel tegemata asja pealt neid ju mõõta ei saa. Nii ongi plaanil kujutatud poekaup.

Põnnküla jaamahooneks on siin Auhageni jaam Bordsdorf #11407, mis oma välimuselt sarnaneb ka meil kasutuses olnud hoonetele. Isetehtud variandis võiks aluseks olla Jõgeva ennesõjaaegne jaamahoone (pilt ilmus "Postimehes" mõned nädalad tagasi.

Koeruse jaama mõõtude aluseks võtsin Auhageni Barthmühle #11418, aga joonisel endal on kujutatud jaam, mida tahaksin seal näha. Rakvere jaamahoone tundub olema ideaalne. Originaal on väga lai ja maketile tuleks foonimajana ainult esimene pool (katuseharjani). Üldse oleks kogu see hoonete rida valik erinevaid foonimaju (Auhageni või enda kätetöö).

Sobiva välimusega kaubakuuri seni tootjate listist leidnud ei olegi. Küll sobis mõõduvõtmiseks ideaalselt Auhageni HOe 2-e latriga vedurikuur. Viljandi depoo sobitamine samale platsile pole paha mõte. Ilmselt tuleb kusagilt Eesti ajaloost leida ka veetorn ja söepunker (kui selline üldse oli).

Põnnküla jaamas asuv T-kujulise kuuriga maja on Auhagheni värk. Paraku on uksed-aknad valele poole, nii et jällegi ainult platsi tähistamine. Valmistoodetest võib vaja minna Falleri kaupa. Neil on hea valik soojakutest ja barakkidest (puiduhoovi) ning vedelkütusega seonduv träni (teiste toodetud on liiga kaasaegsed ja ruuminõudvad).

Enamus asju tuleks ikkagi ise valmis nokitseda, sest sobivaid lihtsalt pole (sillad, truubid, tunnelisuud, perroonid ja laadimisplatvormid).

Kui juba jutuks läks, siis sobiva pöördsilla leidsin Peco N-mõõtkava toodete seast (läbimõõt 151mm).

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 05.09.2016 15:53 #738

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 234
  • Sind on tänatud: 42
Rääkisid siin laia jaamahoonetest, ehkki mul hakkas kiirelt mõte jooksma, et nägin Põnnkülas väga head kohta Loodi jaamahoonele, Koerusel aga klassikalisele IJWRS tüüpjaamahoonele, millised on Sakus, Lelles, Olustveres, Keavas, Surjus, veidi suurem variant ka Võhmas. Klassilalised veetornid leiab Tallinn-Väiksest ja Raplast. Põnnküla puiduhoov juures paistab paras IJWRS kolme aknaga ühekordne raudteetööliste elamu, mille komplekti käib vastav puukuur kah.



Vaatan, et siin olen seda mäkirja IJWRS (Esimene juurdeveoraudteede selts) jaganud ka suvalistele enda tehtud majadele, see suurem teise korruse vintskapiga majakuju ja väike ilma verandata on puusalt tulistatud, aga keskmiste verandaga isendite eeskujuks on tegelikult ka IJWRS tööliste elamu, sama ka kuuride ja peldiku kohta. Väike ilma variseinteta peldik on uuem, pärit Sonda liini äärest, veeti autokastis Lavassaarde ja seisab seal.

Järgnev(ad) kasutaja(d) tänas(id) sind: admin

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 05.09.2016 21:12 #739

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 406
  • Sind on tänatud: 31
Head pildid. Station-1 ja -2 on just sellised, mida Põnnküla jaama ette kujutan. Loodi jaama tüüpi hoone sobib jällegi Koeruse jaama, ainult et fassaad võiks reljeefsem (eenduva osaga) olla. Miks selline valik? Foonimaja puhul ei taha üritada katuse jätkamist joonistusena foonil, aga kahekordse või kõrge katusega maja puhul just nii juhtubki. Pealegi vajab madalam maja ka väiksemat distantsi hoone ja rööpapaari vahele. Põnnküla jaamahoone osaline teine korrus liigendab jällegi maketti paremini.

Liinimajad 1, 4 ja 5 on just sellised, nagu Soosaba järve äärde joonistatud ning liinimajad 2 ja 3 sobiks Koeruse jaama kõrvale foonimajadena. Seda kahekordsert maja, mis autotee, laadimistee ja -platsi vahele jääb Sinu piltidel polegi. Minu vaimusilmas on see mingi Kopli liinide tänaseks lammutatud majade vähendatud variant.

Vaatasin Sinu kirja peale veelkord Kitsarööpmelise ajaloo raamatu läbi - ka seal on üht-teist sobivat. Näiteks Pärnu depoohoone ja betoon-aida tüüpprojekt (joonisena). Vahel jääb ka lihtsalt linnas käies või bussiga sõites pilk mõnele õigesse konsistentsi lagunenud hoonele peale. Tekib kohe selline tunne, et seda tahaks ka oma maketil näha. Praegune telefon mul veel hetke jäädvustada ei lase aga ajad ju muutuvad.. Muide, selles "Modellbahn Werkstatt"´i raamatus, mida aegajalt maininud olen, on üks peatükk pühendatud just vanade majade pildistamisele (järgi tegemiseks). Idee on lihtne - pildistatava maja seina najale asetatakse enda valmistatud mõõdulatt (jaotustega 0,1, 0,5 või 1 meeter). Pärast hea pildi pealt võrdluse abil täpsed mõõdud välja arvutada. Tundub, et pean kunagi ka ise seda võtet kasutama.

Ronimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 05.09.2016 21:32 #740

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 234
  • Sind on tänatud: 42
Jah, selle meetrise kaika peale, millel iga 10 cm järel nähtav markerikriips peal, tulin isegi :D Tõsisem Train Simulatori töö sai tehtud mõningaste laiarööpmeliste jaamahoonete kallal, kus tegingi pilte nii, et jätsin selle kaika seina najale või trepi peale kuhugi maha ja sain selle abil mõõdud kätte. Pilte kasutasin muidugi 3D objektide tekstuuride tarbeks. PBLT seeria jaamahooned on juba üsna täpsete mõõtudega.



Simulaatori tarbeks hangitud teavet ja mõõte plaanin oma Kiltsi jaamahoone juures ka kasutada.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 07.09.2016 21:01 #741

  • admin
  • admin avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 406
  • Sind on tänatud: 31
Kadrina, Kehra, Lehtse ja Tabivere - kõik on ka Koeruse jaamale sobiva esiküljega. Peab tunnistama, et oled tõsise ajalooväärtusega töö ette võtnud. Hea küsimus - kui keegi tahab oma maketile mõnda neist täpselt järgi teha (suvalises mõõtkavas), kas ta siis saab Sinuga proportsioonide suhtes kaubale?

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

3D versus 2D 08.09.2016 08:14 #743

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 234
  • Sind on tänatud: 42
Midagi saab ikka. Jooniseid mul nendest vist pole, kui siis üsna ligikaudsed. Aga vaatasin, et fotomaterjal, kus see triipudeks jaotatud kaigas igal pool kõrval on enamvähem olemas, nii et ettekujutusi saab kätte küll, enamvähem igast küljest näeb uksi-aknaid-ornamente kah.

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.333 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum