Terv
Asi kisub käest ära. Rajaplaaniga tuleb otsast alata. Aga kõigepealt mõned täpsustused.
Kadee sidur - olen lugenud foorumis oleva materjali kaks korda läbi, aga ei saa aru. See küsimus, et jah, automaat sidur hakkab magneti toimel vagunit ise lahti ühendama, jah, see moment oli esimesel lugemisel kuidagi kahe silma vahele jäänud. aga küsimuse teine pool. Rongimudelites on Kadee siduri nimekirjas 38 erinevat toodet. Ainuüksi siduri eraldajaid on 5 tk. Millest koosneb komplekt, et saaks katsetada. ei tahaks siiski lihtsalt kogu nimekirja tellida, et eks vaatame mis vaja läheb. Ja selline nüanss, kui olemasolev haakekonks tuleb Kadee siduri paigaldamiseks eemaldada, siis samasse haakesse enam vana kinnitusega vagunit ei pane? ehk siis, kas üleminek automaat sidurile peab olema täielik, kõigi vagunite-vedurite osas?
pöörangulüliti- Piko lüliti asendamine Roco omaga, pidasin ikka silmas elektromagnetit (müüginimekirjades nimetatud pöörangulüliti, näiteks Roco Line 40295) mitte puldis asuvat lülitit. ehk siis, kas asendamine on mõeldav, kui pöörangu rööbas on Piko oma.
Any Raili programmi poolt arvutatavad kalded. Miks sa ütled, et plaanil on seosetud numbrid. Jah, minule arusaamatult näitab programm plaanil kallet 10 korda väiksemana, ehk siis 4% asemel 0,4 ?
Aga muidu on number õige. Sinu poolt pakutud lahendus, lugeda ruutusid on ka õige, aga tülikas. Pigem leian, et kontrolliks võib võtta rööpa pikkusega 239. Kui rööpa erinevate otste kõrgus erineb 1cm, siis on tegemist 4,1841% ehk siis võib võtta, et kui kallete puhul iga jätku kohal kõrgus muutub kuni 1cm, siis on OK, parem muidugi kui ruumi on, siis piirduda 2-3%, ehk siis 4,78- 7,17mm iga rööpa kohta. Kui nüüd vaadata minu plaani, kallete ja rööbaste kõrguse eraldi plaane koos (tegin eraldi joonise, muidu on joonis kirju ja tülikam vaadata), siis on lihtne märgata, et kohtades kus kalle on üle 4%, ehk joonisel 0,4%, on kõrval olevatel lõikudes kas jäänud kõrgus sisestamata, või on näpuviga, või on mitme rööpa peale varu, et on tegelikult ruumi kaldeid ühtlustada. Sinu väitega, et rajaplaan ei ole õnnestunud, ma olen nõus, aga kallete sobimatuse koha pealt ei ole nõus.
Raudtee põhimõtteline skeem, kuna mu mõte liigub kiiremini, kui oskused (viitsimine)lubavad neid vormistada, siis (punane rada), pole mõelnud, et kogu ring on üks pikk rada. Rajal võimalikud nii 1 kui 2 rööpaga lõigud, samuti ühinemised erinevate suundade kohtumistes ja ristumistes.
Kui nädalavahetusel aega on, panen midagi paberile, et oma mõtteid selgitada.
Kahjuks ei jaga ma seda elektri osa. Olen küll püüdnud seda lugeda, aga sama segane kui hinna keel.
Ellak