Ei leidnud siit seda teemat ega kohta, kus sai seda skeemi arutatud - ju siis toimus see hingusele läinud raudteefoorumis. Igatahes oli selle skeemi ümber ka vaidlus, misasi see selline on, tehti selgeks, et ei ole moodulmakett. Mina aga omateada loopisin lihtsalt enda väljamõeldud üheteelise moodulisüsteemi elemendid paberile ja joonistasin neile mõned erinevat tüüpi jaamalahendused ja jupi kaheteelist piirkonda.
Nüüd sai erinevad moodulitüübid ära ka värvitud.
Roheline on tavaline eesmise asetusega sirge 1200mm pikk moodul.
Roosa on järsk kurv, 600x600mm nurgamoodul.
Oranžid osad on süsteemi sisenurga komplekt: põhiosad on kaks 1200mm sirget S - moodulit, kus tee poolt vahetab ja kaks lühikest 600mm pikka sirget moodulit, mis tasandavad ära 600mm nihke, mille tekitab sisekurvi lisamine. 600x600mm sisenurga moodul pole ilmtingimata eraldi vajalik, sama koha peale on võimalik panna ka tavalist nurgamoodulit, aga sel juhul jäävad selle vitriiniklaasid keset maketisüsteemi püsti. Õige oleks ikka eraldi teistpidine nurgamoodul, millel neid klaase ei ole.
Lilla on tavaline 1200mm sirge, tagumise asetusega moodul. Pole ilmtingimata vajalik - selle asemel võib S - moodul olla kohe kurvi järel, mis tee taas "õigele poole" eesmisele servale toob.
Sinised on lauge kurviga nurgamoodulid, arvestusega, et täisnurk moodustub 1200mm sees. Kui selliseid kurve on ainult üks, siis teistesse nurkadesse on vaja lisaks järksudele nurgamoodulitele 600mm sirgeid mooduleid lisaks. Samas nulliks see sisenurga olemasolu korral vajaduse 600mm sirgete moodulite järele. Jooniseltki on näha, et süsteem ei kaotaks tasakaalu, kui mõlemad lühikesed sirged moodulid vahelt ära võtta.