Tere, Külaline
Kasutajanimi: Parool: Pea meeles
Elekter ja juhtimisseadmed[/]

Analoog- ja digiraudtee, rööpavool, töövool, trafod, tsentraalid, käsipuldid, moodulid, elektrimagnetiga seadmed, servomootorid, foorid, valgustus, lisaefektid.
  • Lehekülg:
  • 1

TEEMA:

AC ja DC 05.12.2016 19:17 #859

  • tunturi
  • tunturi avatar Teema autor
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 296
  • Sind on tänatud: 48
Kiirkursus,kuidas AC töötab ja milliste isenditega. Eelised,puudused.
GE veeremi fänn

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

AC ja DC 08.12.2016 21:38 #861

  • admin
  • admin avatar
  • Pole saidil
  • Administraator
  • Administraator
  • Postitusi: 432
  • Sind on tänatud: 33
Vahelduvvoolu-raudtee esimene erinevus on voolu juhtimine vedurite-vagunite sisse läbi 3-e rööpa (Märklini süsteemis on keskmise rööpa ülesannetes voolujuhist "punktide" rida). Välimised rööpad on omavahel ühendatud ehk on siis vooluringi üheks pooluseks. Siit tuleneb juba veeremi rataste omapära - rattapaari rattad pole üksteisest isoleeritud. Sellise vaguni asetamine tavalistele nö Piko rööbastele, toob kaasa momentaalselt vooluringi lühise.

Vahelduvvoolu-raudtee regulaatori 0-positsioon ei asu mitte keskel (nagu Piko-Roco jt), vaid vasakus ääres. Seega muudab regulaatori pööramine vaid voolupinget. Voolu suuna (polaarsuse) muutmiseks asub 0-punktist vasakule lülitus-aste (nö -1). Kuidas see süsteem lülitusest vedurini täpselt töötab, kahjuks praegu veel seletada ei oska (äkki on mingi alalisvoolu-impulss?).

Vahelduvvoolu-raudtee suurim eelis on kahtlemata vabadus rööbastiku kujundamisel. Kõik ühendused (sh silmused ja kolmnurgad) on konfliktivabad ja ei vaja juhtimiseks täiendavaid mooduleid.

Rongimees Einar
Minu kogemus - HO, TT - DC analoog - makett - BTTB rööpad, Fleischmann-Profi rööpad - arvutiprogramm Anyrail (teedeplaani ja skeemide joonistamiseks).

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

AC ja DC 12.12.2016 18:51 #862

  • Zorg
  • Zorg avatar
  • Pole saidil
  • Uus foorumlane
  • Uus foorumlane
  • Postitusi: 14
  • Sind on tänatud: 0
Kas vahelduvvoolu vedurit on võimalik ümber ehitada nii et ta töötaks Piko rööbastega. Lollusest ostsin ühe Märklini veduri :( osta-ee.postimees.ee/vedur-marlin-digital-ho-3618-84359035.html

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

AC ja DC 13.12.2016 14:32 #863

  • Soobel
  • Soobel avatar
  • Pole saidil
  • Vana tegija
  • Vana tegija
  • Postitusi: 246
  • Sind on tänatud: 45
Ilmselt on võimalik, aga pusimine saab suur olema. Rattapaarid näiteks lähevad esimesena vahetusse. Siis vaja veel mootorit, mis asemele mahuks. Eks tule ka elektriskeem ringi teha. Esialgu oleks ilmselt hoida iluasjana paremate aegade joaks või üritada edasi müüa (mille edu siin riigis aga on ebatõenäoline - Märklini süsteem on lihtsalt vähelevinud)

(Mõtlesin käigupealt, et kas näiteks vanakooli PIKO BR55 rattapaarid on sama läbimõõduga - ühe või kahe sellise veduri katkine raibe peaks mul kolikastis vedelema ja rattapaare võiks jaguda)

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

AC ja DC 13.12.2016 15:53 #864

  • Zorg
  • Zorg avatar
  • Pole saidil
  • Uus foorumlane
  • Uus foorumlane
  • Postitusi: 14
  • Sind on tänatud: 0
No selge siis. Aga kui keegi siin soovib märklini vedurit siis andku teada See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..
Ei hakka teda lammutama. Hetkel jääb iluasjaks. Võibolla viskan ebaysse

Palun Sisene või Loo konto vestlusega liitumiseks.

  • Lehekülg:
  • 1
Lehe loomiseks kulus: 0.087 sekundit
Kasutatav tarkvara Kunena Foorum